بزرگترین دشمن پوست را بشناسید !

 

با مصرف بیش از حد شکر کلاژن پوست که باعث انعطاف پذیری می شود، صدمه می بیند که این امر منجر به افتادگی پوست می شود. میوه هایی مانند انبه یا آناناس را جایگزین شکر کنید.

 

 پوست یکی از مهمترین اعضای بدن است که حفاظت از آن می تواند تا آخر عمر شما را بیمه کند. ابتدا برای محافظت از پوست باید با دشمنان اصلی آن آشنا شوید. هر کدام از این دشمن ها می تواند باعث آسیب رسیدن های دائمی به پوست شود. در ادامه بیشتر با دشمنان پوست آشنا خواهیم شد:

 

- می دانیم که ورزش کردن در درمان بیشتر بیماری ها موثر است. فعالیت های فیزیکی جریان خون را افزایش می دهد. علاوه بر آن بدن را از طریق تعریق سم زدایی می کند و با پاکسازی سلول های مرده، زمینه مساعدی را برای رشد سلول های تازه فراهم می کند.

 

- برای پیشگیری از بروز ناراحتی های پوستی، به محض تحویل گرفتن لباس ها از خشک شویی، پلاستیک را از روی لباس بکشید. هر چه پلاستیک مدت طولانی تری روی لباس بماند، لباس ماده شیمیایی بیشتری به خود جذب می کند.

 

- اگر چه استفاده از سونا یا بخار برای پوست مفید است اما افراط در آن باعث آسیب کلاژن طبیعی پوست می شود که این امر افتادگی پوست را به همراه دارد.

 

- استفاده بی رویه از موچین برای شکل دادن ابرو یا کندن موهای زائد صورت به پوست آسیب جدی می رساند. قبل از استفاده از موچین حتی در منزل ابتدا آن را با صابون ضدباکتریایی ضدعفونی کنید. قبل از برداشتن مو، حوله گرم روی صورت قرار دهید تا منافذ باز شود. پس از اتمام کار، از لوسیون پاک کننده آلوئه ورا استفاده کنید.

 

- بعضی از افرادی که از عینک استفاده می کنند به علت نامناسب بودن شماره عینک، مجبورند چشم خود را جمع کنند. این کار باعث ایجاد خط های چروک در اطراف چشم می شود. بنابراین برای پیشگیری از ایجاد این چروک ها به چشم پزشک مراجعه کنید تا شماره عینک شما به درستی تعیین شود.

 

- دوش داغ و طولانی باعث خشکی پوست می شود. مواد تصفیه کننده ای که به آب شهری افزوده می شود، به مرور زمان روی پوست تاثیر می گذارد. برای مقابله با آن تصفیه کننده سردوش تهیه کنید تا ماده شیمیایی مانند کلر را که به پوست و مو آسیب می رساند، جذب کند.